Savanna
SIA/Passage Employee
‘’Omdat je rouleert van plek, leer je iedereen goed kennen. Je bouwt hier echt vriendschappen op.’’
Wat is jouw functie bij Viggo?
Ik heb een combifunctie, ik werk namelijk bij de servicebalie en bij de passage. Wanneer ik werkzaam ben bij de passage, help ik de security, doe ik de check-in, help ik bij de gates en service drop-off.
Deze plekken wisselen elkaar af, het is maar net waar ik nodig ben. Bij de servicebalie krijg je ook verschillende taken en kun je diverse plekken hebben. Soms zit ik bij de bagage servicebalie, waar ik passagiers help met vermiste bagage. Bij de servicebalie in de vertrekhal help ik passagiers met diverse vragen, bijvoorbeeld over boekingen en betalingen.
Hoe ben je bij Viggo terechtgekomen?
Vier jaar geleden heb ik hier stage gelopen en dat was een hele fijne ervaring. Helaas moest ik toen nog een andere stage lopen ergens anders. Maar toen ik klaar was met mijn opleiding zag ik een vacature openstaan en heb ik gelijk gesolliciteerd. Inmiddels werk ik hier zes maanden.
Fris, vriendelijk & vernieuwend volgens Savanna:
Fris
‘’Als team streven we altijd naar een topresultaat’’
Vriendelijk
“Ondanks de drukte, merk je dat iedereen altijd z’n best doen om alle passagiers goed van dienst te kunnen zijn.’’
Vernieuwend
‘’In mijn functie kunnen er nieuwe situaties voordoen, waarin je niet altijd direct een antwoord hebt en daarvoor moet je opzoek naar oplossingen. ‘’
Hoe is de sfeer in het team?
Ja heel erg leuk. Het is één grote familie. Het team wordt steeds groter, maar je bouwt met iedereen een goede band op. Omdat je rouleert van plek, leer je iedereen goed kennen. Je bouwt hier echt vriendschappen op.
“Je hebt nooit dezelfde diensten, daardoor is geen dag hetzelfde en dat maakt het werk heel afwisselend en leuk!”
Wat vind je nog meer leuk aan je functie?
Je hebt nooit dezelfde diensten, daardoor is geen dag hetzelfde en dat maakt het werk heel afwisselend en leuk! Ook doe je soms tien dingen tegelijk, maar dit maakt het werk heel dynamisch. Daarnaast vind ik het samenwerken en samen tot een oplossing komen erg bijzonder. En je probeert de passagier altijd zo goed mogelijk te helpen en dat geeft ook voldoening als dit lukt.
Zou je nog willen doorgroeien binnen Viggo?
Ik heb het nu heel erg naar m’n zin in deze combifunctie. Het liefst zou ik volledig servicebalie gaan doen en mij daarop focussen en daarin steeds bijleren. Je hebt namelijk elke dag weer andere situaties, elke passagier is anders en elke reactie is weer anders, dat is spannend maar je kunt altijd terugvallen op de Passage Coördinator.
Heb je iets bijzonders meegemaakt in je werk?
Een meisje uit Italië was haar ID kwijt en Ryanair vraagt altijd om een document om te kunnen reizen. Ze had wel een aangifterapport, maar voor Ryanair is dit niet altijd voldoende. Ze was helemaal alleen en aan het huilen. Toen hebben wij contact opgenomen met Ryanair en toen hebben ze een uitzondering gemaakt. De volgende dag had ik weer dienst en toen had de passagier een doos Merci achtergelaten met mijn naam erop, omdat ik haar zo goed had gelopen. Superlief! De waardering die je krijgt van de passagiers als je iets voor hen oplost is echt heel erg bijzonder.